Mechanizmy serwowania reklam

adserwer

W przypadku chęci posiadania reklam na stronie internetowej właściciel może je wyświetlać na jeden z trzech sposobów:

  • ręcznie wstawiać je do kodu serwisu
  • skorzystać z zewnętrznej sieci reklamowej
  • użyć własnych mechanizmów serwowania reklam

Pierwszy ze sposobów sprawdza się tylko przy małych stronach internetowych, gdzie podstron i powierzchni reklamowych nie jest wiele, a reklamodawca jeden. W takich warunkach wymiana banera zdarza się raczej rzadko, a ręczna zmiana kodu kilku stron nie wiąże się z dużą pracochłonnością. Oczywiście przy tym rozwiązaniu statystyki dotyczące banerów ograniczają się zwykle do statystyk ogólnych strony.

Z drugiego rozwiązania korzystają właściciele serwisów internetowych, którzy nie posiadają własnych reklamodawców oraz nie chcą samodzielnie zarządzać kompaniami reklamowymi na swojej witrynie.

Ostatnie rozwiązanie daje natomiast pełną niezależność przy wyświetlaniu reklam. Mechanizmy serwowania reklam pozwalają bowiem na ich wyświetlanie, zarządzanie oraz zbieranie statystyk o wyświetleniach i kliknięciach, a także umożliwiają raportowanie i analizę kampanii. Serwowanie reklam odbywa się w zaprogramowanej kolejności, automatycznie dbając o maksymalną realizacje celów wszystkich kampanii, a także uwzględniając dopasowania do użytkownika.

Użycie mechanizmów serwowania reklam może czasem okazać się najprostszą formą wyświetlania w serwisie internetowym innych treści tekstowych lub graficznych, które muszą podlegać zliczaniu wejść i kliknięć, a które muszą być wyświetlana w sposób przemienny z uwzględnieniem tego, na której podstronie są wyświetlane.

W naszej ofercie znajdują się zarówno proste autorskie mechanizmy emisji reklam o ograniczonych funkcjonalnościach jak i rozbudowane adserwery pozwalające na wyświetlanie i zarządzanie reklamami zarówno własnymi jak i zewnętrznymi.

   

AD server openX 

openX polskiearabyzobacz realizację na tym systemie

 

OpenX

Z uwagi na licencję OpenSource najczęściej wdrażanym przez nas gotowym rozwiązaniem jest adserwer OpenX. Jest to darmowy, kompletny i dość rozbudowany adserwer. Wśród jego najistotniejszych funkcji znajdują się:

  • obsługa różnych form reklamy - html, tekst, flash, grafika
  • obsługa różnych form wyświetlania - statyczne, rozwijane, popup
  • definiowanie reklamodawców, kampanii i banerów
  • definiowanie wagi kampanii reklamowych oraz poszczególnych kreacji, co pozwala na regulowanie prawdopodobieństwa wyświetlenia konkretnych reklam
  • łatwe definiowanie placementów (stref reklamowych)
  • kilka formatów kodów wywołujących (definiowanych z aplikacji)
  • wybór modelu rozliczenia przy definiowaniu kampanii - (np. ilość kliknięć, ilość wyświetleń, abonament)
  • bieżące naliczanie opłat (dla reklamodawcy) i zysków (dla firmy)
  • zabezpieczenia przeciw wczytywaniu reklam z pamięci podręcznej przeglądarki internetowej
  • możliwość stworzenie wielu kont użytkowników o różnych uprawnieniach (administratorzy, managerowie, klienci)
  • powiadomienia mailowe o zdarzeniach występujących podczas wyświetlania kampanii (np. informacje o stanie kampanii, przesłanie raportu)
  • elastyczne generowanie statystyk oraz raportów w kliku formatach
  • wsparcie dla popularnych systemów reklamowych, np. Google AdSense

Jako jego wady najczęściej uznawane są nieintuicyjny interfejs oraz konieczność posiadania wydajnego serwera. Pierwsza niedogodność wydaje się być kwestią przyzwyczajenia. Dodatkowo twórcy stale ulepszają przejrzystość modułu zarządzania i raportowania. Szybkość działania aplikacji można natomiast zwiększyć stosując tzw. "single page call".