Mechanizmy statystyczne

adserwer

Posiadanie i właściwa analiza statystyk serwisu internetowego dostarcza właścicielowi bardzo istotnych informacji, dzięki którym może on podejmować trafne decyzje i reagować na pojawiające się trendy i zapotrzebowanie.

W przypadku małych niekomercyjnych serwisów internetowych statystyki służą posiadaczom jedynie do zaspokojenia ciekawości i uzyskania danych o liczbie odwiedzin, krajach pochodzenia odwiedzających stronę, podstronach, które się cieszą największym zainteresowaniem... Podczas gdy w tego rodzaju serwisach nie mają one praktycznego zastosowania, tak w przypadku każdego komercyjnego działania w Internecie informacje statystyczne są niezbędne, aby móc ocenić skuteczność i celowość tych działań. Statystyki to często niedoceniane źródło wiedzy o własnym internetowym biznesie.

Obecnie trudno wyobrazić sobie dobrze działający portal czy sklep internetowy, który nie monitoruje aktywności i działań odwiedzających go internautów. Najistotniejsze jest przy tym sprawdzanie tych informacji, które bezpośrednio wiążą się z celem, czy najistotniejszą czynnością jaką użytkownicy serwisu powinni móc wykonać. Na przykład dla sklepu internetowego może to być zakup produktu lub też rejestracja na abonament. Ze statystyk można wyczytać, czy tacy użytkownicy szybko przechodzą wszystkie kroki procesu zakupu, ile czasu spędzają w witrynie na poszczególnych stronach, jakie produkty cieszą się największym zainteresowaniem i ile podstron użytkownik musi przejść, by trafić na interesującą go informację. Takie i inne dane pozwalają dostrzegać niedoskonałości prezentacji treści i działania mechanizmów, uniemożliwiające użytkownikom docieranie do informacji czy dokonywanie zakupów. Często nawet drobna zmiana w serwisie może przynieść wymierne korzyści. Aby jednak tego dokonać potrzebna jest precyzyjna empirycznie zebrana i zmierzona informacja, którą dostarczyć mogą statystyki.

Dane pochodzące ze statystyk pozwalają również zopytmalizować wydatki na reklamę i działania marketingowe. Można bowiem mierzyć skuteczność podejmowanych działań, ze szczególnym uwzględnieniem celu jaki dla danego serwisu internetowego jest najważniejszy.

google analytics

W ostatnich latach najbardziej popularną usługą statystyk których wdrożenie i konfigurację Państwu oferujemy są bezpłatnie udostępniane skrypty Google Analytics.

analytics dashboard

Aplikacja ta jest najnowocześniejszym narzędziem analityki internetowej pokazującym jak użytkownicy znajdują witrynę, co w niej robią, w jaki sposób stają się w niej klientami. Posiada ona zaawansowane narzędzia analityczne umożliwiające szybkie generowanie informacji i wykresów trendów. Bardzo duży zbiór danych pozwala analizować działania internautów na wielu płaszczyznach i zestawiać je kontekstowo. Wszystkie zestawienia mogą być również eksportowane w jednym z kilku formatów. Google Analytics stanowi też niezastąpione wsparcie dla podejmowania właściwych decyzji przy prowadzeniu kampanii AdWords. Dzięki temu zakupy właściwych fraz kluczowych kampanii linków sponsorowanych są trafniejsze, nawet wtedy gdy dotyczą tylko wąskiej lokalizacji geograficznej.

 

 

Z uwagi na to, że każdy serwis internetowy jest inny, posiada swoją specyfikę, a przede wszystkim inne cele działań użytkowników samo posiadanie zebranych danych statystycznych bez właściwej analizy i selekcji kluczowych dla działalności internetowej informacji jest bezużyteczne.

Starając się zapewnić naszym klientom kompleksowe usługi oferujemy również sporządzanie okresowych raportów analitycznych. W zależności od Państwa potrzeb zawierać one mogą zestawienie najważniejszych dla Państwa serwisu trendów i informacji statystycznych, dane o wpływie podejmowanych działań marketingowych na osiągane ustalone cele, czy też inne ważne wybrane przez nas wskaźniki wraz z komentarzem i zaleceniami optymalizacji.