Optymalizacja


Uruchomienie wersji finalnej i wysłanie informacji prasowej może wydawać się ostatnim etapem tworzenia serwisu www. Rzeczywiście jest to ważny krok, bynajmniej nie koniec pracy. Po zbudowaniu zgodnie z dobrymi praktykami serwis należy monitorować, aby wiedzieć jak jest wykorzystywany i móc dostosowywać go do oczekiwań oraz ograniczeń realnych użytkowników, a także do okoliczności. Jest to szczególnie ważne w przypadku serwisów komercyjnych i sklepów internetowych.

Samo uruchomienie sklepu internetowego nie wystarcza do odniesienia sukcesu. Aby dobrze sprzedawał, najpierw klienci muszą go znaleźć: czy to w wyszukiwarce, czy przez reklamy. Jeśli zainteresują się i wejdą do sklepu, są już o krok bliżej celu. Nastepnie należy zadbać o to, by łatwo znaleźli to, co mają kupić, a potem poprowadzić ich przez proces zakupowy. Dodatkowo trzeba pamiętać, że internauci są niecierpliwi i jeśli cokolwiek dzieje się zbyt wolno, opuszczą sklep www i nie wrócą do niego. Żeby zapewnić najlepszą jakość, należy zatem monitorować: 

Zachowanie czujności i wprowadzanie potrzebnych modyfikacji w serwisie, czy też sklepie internetowym umożliwi Państwu świadczenie wysokiej jakości usług i będzie skutkowało zwiększaniem satysfakcji klientów.