SEO, czyli optymalizacja dla wyszukiwarek

SEO polega na ułatwianiu robotom wyszukiwarek czytania i indeksowania stron internetowych. Osiąga się to między innymi przez prezentowanie treści w odpowiedni sposób - tak, aby uwypuklić najważniejsze fragmenty, dzięki czemu roboty mogą lepiej oceniać zawartość i przypisywać znaczenie poszczególnym elementom strony. Wpływ na indeksowanie ma wiele cech, takich jak na przykład: przejrzystość kodu HTML, forma adresów URL, czy też sposób budowania linków. Czynniki te, w połączeniu z wieloma innymi, decydują o tym, jak wyszukiwarki ocenią dany serwis www, co z kolei przekłada się na jego pozycję na liście wyników wyszukiwania.

Miejsce na stronie wyników wyszukiwania, czyli tak zwanym SERP'ie (Search Engine Results Page) ma kluczowe znaczenie dla popularności serwisu. Ogólnie rzecz ujmując: im wyżej znajduje się link do serwisu, tym więcej osób go klika. Najwięcej internautów klika pierwsze trzy linki w wynikach wyszukiwania, więc znalezienie się tam przekłada się na znaczący wzrost zainteresowania.

Tworząc serwisy internetowe stosujemy dobre praktyki SEO, takie jak na przykład linki zawierające tytuł strony, co sprawia, że od początku są one przyjazne dla wyszukiwarek i dobrze indeksowane. Do optymalizacji istniejących serwisów wykorzystujemy zautomatyzowane testy, ale znaczną część zadań wykonują nasi specjaliści, analizując wiele istotnych czynników.