Co wpływa na pozycjonowanie strony

Dodane przez Rafał Drewnowski Opublikowano 10 May 2011 | 0 Komentarze

Tagi: ,

W ciągu ostatnich kilku dni wyniki wyszukiwania wielu haseł w Google uległy przetasowaniu. Pozycje niektórych stron poprawiły się, a innych znacząco spadły. Zmiany są na tyle zauważalne, że w kontekście pozycjonowania warto przyjrzeć się nowym zasadom oceniania stron, które Google opublikował na firmowym blogu.

Najciekawsze czynniki, które uwzględnia algorytm okreslający pozycję w wynikach wyszukiwania to między innymi:

  • stopień szczegółowości treści na stronie (czy treści są specjalistyczne, czy raczej
  • ogólne),
  • unikalność treści w obrębie serwisu, w którym jest opublikowana,
  • poziom zaufania do strony ("czy podał/podałabyś swój numer karty kredytowej w tym serwisie?")
  • wartość strony (czy treść strony ma wartość dla Internauty, który na nią trafi?)
  • za duże zagęszczenie reklam na stronie, utrudniające czytanie treści.

Zmiany te mają służyć przede wszystkim wyeliminowaniu z wyników wyszukiwania stron, które zawierają słabą i nieatrakcyjną treść.