Social media marketing

social media marketing

Media społecznościowe są bardzo lubiane przez internautów i w zakresie angażowania ich uwagi prześcignęły wiodące do tej pory portale. Stanowią najchętniej odwiedzane miejsca w Internecie, w których użytkownicy spędzają dwukrotnie więcej czasu niż poświęcają innym usługom internetowym. Cieszą się wciąż rosnącą popularnością, dlatego też są bardzo atrakcyjną platformą kontaktu z klientami. Komunikacja poprzez social media jest znacznie skuteczniejsza niż tradycyjne reklamy, między innymi dlatego, że jest nienarzucająca się, a przez to bardziej akceptowana przez odbiorców. Jest też znacząco tańsza.

Proponujemy doradztwo w planowaniu kampanii społecznościowych oraz wsparcie w realizacji. Szeroko rozumiane media społecznościowe obejmują różnorodne platformy, więc dla każdego biznesu należy wybrać takie, które najlepiej odpowiadają jego specyfice i zaoferują najlepszą komunikację z klientami. Nieustannie powstają nowe usługi społecznościowe, więc wymienimy tylko kilka. Serwisy społecznościowe umożliwiają użytkownikom utrzymywanie kontaktów, dzielenie się informacjami oraz skupianie wokół określonych tematów. W serwisach video można publikować oraz komentować filmy. Fora dyskusyjne to pole do dyskusji i wymiany wiedzy. Serwisy geolokalizacyjne umożliwiają znajdowanie, oznaczanie i ocenianie miejsc (sklepów, barów, punktów usługowych itp). Blogi są internetowymi dziennikami. Serwisy zakupów grupowych skupiają konsumentów zainteresowanych kupowaniem po hurtowych cenach. Gry społecznościowe (social gaming) zapewniają rozrywkę i jednocześnie obdarowywanie znajomych. Aplikacje społecznościowe (social apps) realizują pożyteczne funkcje i pozwalają na dzielenie się wynikami ich działania, tak jak na przykład aplikacja, które wykorzystując GPS zapisuje trasę i czas joggingu, a następnie umożliwia opublikowanie ich w dedykowanym serwisie www i porównanie osiągnięć z innymi miłośnikami aktywnego trybu życia.

Specyfika niektórych usług społecznościowych ogranicza ich zastosowanie do zagadnień związanych z pracą. Inne z kolei są używane raczej w czasie wolnym. Są równiez i takie, w których obie te sfery przenikają się i uzupełniają. W takich serwisach użytkownicy utrzymują zarówno relacje zawodowe, jak i prywatne. Śledzą profile marek, których używają i firm, do których są przywiązani. Angażują się w dyskusje o produktach, tym samym promując je wśród znajomych. Szukają aktualnych informacji, ale również rozrywki. Wykorzystanie tego potencjału mediów społecznościowych pozwala budować i utrzymywać bardzo dobre relacje z klientami. Kolejną ważną korzyścią wynikającą z posiadania w serwisach społecznościowych grona klientów jest możliwość prowadzenia badań marketingowych z ich udziałem.

Śledzimy rozwój tych usług na bieżąco, więc możemy doradzić w wybraniu odpowiednich do Państwa celów.

Rozpoczęcie działań w mediach społecznościowych zwykle zaczynamy od rejestracji konta. Bierzemy też na siebie obrandowanie profilu, czyli nadanie mu kolorystyki i grafiki charakterystycznej dla Państwa firmy lub promowanej marki.